Baltic Workboats on viimase poole aasta jooksul kasvatanud oluliselt tehase töömahtu, olles allkirjastanud kokku nelja uue laeva ehituse lepingud.
Viimane koostööleping sõlmiti Rootsi riigiga 6. veebruaril, teatas ettevõte. Kokkuleppe kohaselt valmib järgmise aasta juuniks 27 meetri pikkune ja 7,5 meetri laiune alus, mis suudab teenindada 150 inimest ning hakkab opereerima Stockholmi piirkonnas. Lepingu maht on 5 miljonit eurot.
Möödunud nädalal kinnitas Saksa politsei kolme patrulllaeva tellimuse, kus kasutatakse Baltic Workboatsis välja arendatud uue generatsiooni “wave-piercing” kere tüüpi. Uus keretüüp muudab laeva paremini navigeeritavaks, vähendab kütusekulu ja mürataset. Laeva ehitamisega alustatakse 2017. aasta suvekuudel.
Lisaks sõlmis Baltic Workboats lepingu õlireostuslaeva ehitamiseks Bangladeshi. Laev on spetsiaalselt disainitud opereerima madalates vetes, mis tagab ligipääsu kaldaaladele reostuse likvideerimiseks.
Ettevõte jätkab koostööd ka varasemate lepingupartneritega. Nii näiteks tellis Kasahstani klient juba teise uurimislaeva, mille eesmärgiks on monitoorida Kaspia mere naftamaardlaid ning kalavarusid.
Samuti on töös 100 meetrine Rootsi teepikenduspraami ehitus, mis on laevatatud Nasvale lõplikuks kokkupanekuks. Teepikenduspraami kasutatakse fjordide vaheliseks ühenduseks riigi teedevõrgustikus. Ootamas on võimalus osaleda teise samalaadse praami ehitusel.
Lisaks on ehitus pooleli Liepaja sadama poolt tellitud 15 meetrise jäävõimekusega lootsi kaatril ja Klaipeda sadama tellitud 24 meetrisel õlireostustõrje laeval.
Ettevõte soovib Tallinna Lahesuu sadamasse rajatud disainikeskuse meeskonda üle kahe korra suurendada. Praegusele kaheteistkümnele projekteerijale soovitakse Eestist ja välismaalt juurde värvata veel vähemalt paarkümmend spetsialisti.
Insenere planeeritakse värvata mitte ainult Eestist vaid ka riigist väljaspoolt.
Baltic Workboatsi juhatuse esimees Margus Vanaselja loodab, et ettevõtte disainikeskuse laienemine pakub huvi eeskätt välismaal töötavatele Eesti disaineritele.
“Kuna palgad on muutumas järjest konkurentsivõimelisemaks ning töökeskkond paremaks, on võõrsil töötavatel Eesti disaineritel nüüdsest rohkem põhjust koju tulla,” lausus Vanaselja.
Margus Vanaselja sõnul on ettevõtte peamiseks suhtluskeeleks inglise keel. Ka palgad - eeskätt kogenud projekteerijatel - on Skandinaaviamaadega võrreldaval tasemel. See on elementaarseks eelduseks kõrge kompetentsiga spetsialistide värbamisel.
Margus Vanaselja toob välja veel ühe olulise motivatsiooniteguri - kui suurtes laevafirmades on sageli disainerite tööülesandeks ainult väike osa laeva tervikust ja vahel valmis laeva nad ei näegi, siis Baltic Workboats pakub eneseteostuseks enamat. Nimelt on igal projekteerijal võimalik laeva projekteerimise juures osaleda algusest lõpuni.
Vanaselja selgitab, et ettevõttesse disainikeskuse rajamine oli Baltic Workboatsi arengustrateegiat arvestades loogiline jätk. Disainikeskus rajati Lahesuu sadamasse Tallinnas ja projekteerimisosakond Nasvale.
Praegu töötab igapäevaselt Tallinna rahvusvahelise taustaga disainimeeskonnas 12 inimest. Lähitulevikus plaanitakse disainimeeskonda veelgi suurendada ja värvata juurde veel projekteerijaid, pikemas perspektiivis soovib laevafirma palgata vähemalt kolmekümend spetsialisti.
Jaanuari alguses teatas Baltic Workboatsi tööle suundumisest Silmeti kauaaegne juht David O`Brock. Tema ülesandeks ettevõttes on uutele turgudele laienemine.
Baltic Workboats on Eesti kapitalil põhinev ettevõte, kes toodab alumiiniumist ja terastest töölaevu. Ettevõtte tooteportfelli kuuluvad lootsi ja patrull laevad, praamid, puksiirid, katamaraanid ja muud töölaevad. Ettevõte annab tööd ligi 200 inimesele. Ettevõtte 2015. aasta käive oli 23 miljonit eurot.
Allikas: http://majandus24.postimees.ee/4007231/baltic-work...